Control Systems and Computers, N4, 2023, Стаття 6

https://doi.org/10.15407/csc.2023.04.052

Манако А.Ф. Междісциплінарні контексти дослідження безперервного електронного навчання. Control Systems and Computers. 2022. № 4. С. 52-63

УДК 303.721;004.0314

 А.Ф. МАНАКО, д.т.н., проф., завідувач відділу, Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій і систем НАН та МОН України, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9706-7118, 03187, м. Київ, просп. Академіка Глушкова, 40, Київ, Україна, alla@irtc.org.ua

МІЖДИСЦИПЛІНАРНІ КОНТЕКСТИ ДОСЛІДЖЕННЯ БЕЗПЕРЕРВНОГО ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ

Стаття присвячена висвітленню міждисциплінарних контекстів дослідження безперервного електронного навчання. що є стратегічною лінією, яку ЮНЕСКО висвітлило для всіх країн і народів. Основною причиною визнано технічні перетворення – електронного навчання, що розвивалося і надавало все нові можливості для зміни категорії форм та змісту навчання, підходів, моделей, технологій. Визначено основні умови зародження нового напряму навчання в ракурсі міждисциплінарного розгляду, який проходить стратегічним напрямом на протязі всієї статті, беручі до уваги, що навчання є міждисциплінарною наукою. Виділена ряд важливих положень навчання, сучасна схема цифрових трансформацій з позицій безперервного електронного навчання,  наданий новий погляд на деякі аспекти цифровизації.  Розглянуто  питання життєвого циклу безперервного електронного навчання, умовні процеси цифрових трансформацій, склад електронних просторів, дії принципу нових задач та інтегрального задачного підходу. Стаття є актуальною і містить нову корисну інформацією, яка може бути базою подальших широкомасштабних фундаментальних досліджень та практичних реалізацій.

 Завантажити повний текст в PDF (українською).

Ключові слова: система, постулати, цифрові технології, трансформації, цифровий простір, принцип нових задач, інтегральний задачний підхід.

  1. Електронне_навчання. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Електронне_навчання.
  2. Гриценко В.И., Манако А.Ф., Синица Е.М. Цифровые трансформации и массовое непрерывное обучение. Управляющие системы и машины. №5, 2018, С.47-
  3. Digital Transformation & Maturity. Practical tools for navigating the maze of digital transformation. URL: https://www.tmforum.org/digital-transformation-maturity/
  4. Digital Culture. https://digitle.wordpress.com/2016/10/04/12499875/
  5. SAP SE, 2017. URL: https://news.sap.com/2017/09/maturity-model-from-sap-and-ercis-helps-companies-develop-skills-for-digital-transformation/
  6. Westerman G., Bonnet D., McAfee A. The Nine Elements of Digital Transformation.
    https://sloanreview.mit.edu/article/the-nineelements-of-digital-transformation.
  7. What is Digital Spaces. URL: https://www.igi-global.com/dictionary/
  8. Чернятевич Я.В. Цифровий робочій простір як складова сучасного ринку праці. URL: https://doi.org/10.36477/2522-1256-2021-32-08.
  9. Наливайко О., Ронжес О. Творчість у цифровому просторі. Можливості застосування в освітньому просторі. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. URL: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2021.11.
  10. Манако А.Ф., Синица Е.М. Инновационные электронные научно-образовательные пространства: взгляд сквозь призму трансформаций. Міжнародний журнал Образовательные технологии и общество (Educational Technology & Society). 2014. V. 17. №. 1. С. 546-
  11. IFLA Repository: Бібліотечна еталонна модель від IFLA. URL: https://repository.ifla.org/

Надійшла 14.06.2023