Control Systems and Computers, N4, 2024, Стаття 3
https://doi.org/10.15407/csc.2024.04.019
Novikov O.A., Yanovsky V.V. Analysis of Search and Multi-Agent Algorithms in the Pac-Man Game. Control Systems and Computers. 2024. 4. С. 19-33.
УДК 004.94
А.О. Новіков, аспірант ННІ комп’ютерних наук та штучного інтелекту кафедри математичного моделювання та аналізу даних, Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна, пл. Свободи, 4, Харків, Україна, 61022, ORCID: https://orcid.org/0009-0004-5914-7098, artem.slick@gmail.com
В.В. Яновський, доктор фіз.-мат. наук, професор, завідувач теоретичним відділом, “Інститут монокристалів” Національної Академії наук України, просп. Науки, 60, Харків, Україна, 61001,
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0461-749X, yanovsky@isc.kharkov.ua
АНАЛІЗ ПОШУКОВИХ І МУЛЬТИАГЕНТНИХ АЛГОРИТМІВ У ГРІ PAC-MAN
Вступ. У даній роботі досліджується ефективність пошукових та мультиагентних алгоритмів у контексті гри Pac-Man. Гра 0 моделює завдання управління автономними системами у двовимірному середовищі, де агент стикається з динамічними перешкодами. Використання класичних пошукових алгоритмів, таких як A*, BFS, а також мультиагентних підходів, таких як Alpha-Beta, Expectimax та Monte Carlo Tree Search (MCTS), дозволяє дослідити різні стратегії для вирішення задач оптимізації шляху та ухилення від динамічних загроз (привидів).
Мета статті. Метою даного дослідження є аналіз продуктивності різних алгоритмів у різних за складністю лабіринтах, зокрема за показниками середнього балу, часу виконання та відсотка перемог. Це дослідження спрямоване на порівняння ефективності пошукових та мультиагентних алгоритмів в умовах змінного середовища.
Методи. У дослідженні використано системний підхід та метод експериментального моделювання. Ефективність алгоритмів оцінювалася шляхом проведення численних експериментів у лабіринтах з різним рівнем складності.
Результати. Отримані результати показують, що пошукові алгоритми (A* та BFS) демонструють високу продуктивність у менш динамічних середовищах, тоді як мультиагентні алгоритми (Expectimax, Alpha-Beta, MCTS) більш ефективні в складніших лабіринтах з багатьма динамічними загрозами. Expectimax продемонстрував найкращі результати в середовищах із випадковими діями супротивників, тоді як MCTS показав високу продуктивність у великих та складних середовищах.
Висновки. Дослідження виявило, що вибір алгоритму залежить від складності лабіринту та необхідності врахування дій динамічних супротивників. Пошукові алгоритми є ефективними у спрощених умовах, тоді як мультиагентні підходи є перспективними для складних середовищ з динамічними загрозами.
Завантажити повний текст! (українською)
Ключові слова: алгоритми пошуку, мультиагентні алгоритми, Pac-Man, оптимізація шляху, Alpha-Beta, Expectimax, MCTS.
- Foderaro G., Swingler A., Ferrari S. “A Model-Based Approach to Optimizing Ms. Pac-Man Game Strategies in Real Time.” IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in Games, 2017, 9 (2), pp. 153-165. DOI: https://doi.org/10.1109/TCIAIG.2016.2523508.
- Rohlfshagen P., Liu J., Perez-Liebana D., Lucas S. M. “Pac-Man Conquers Academia: Two Decades of Research Using a Classic Arcade Game.” IEEE Transactions on Games, 2018, 10 (3), pp. 233-256. DOI: https://doi.org/10.1109/TG.2017.2737145.
- Gallagher M., Ryan A. “Learning to play Pac-Man: an evolutionary, rule-based approach.” The 2003 Congress on Evolutionary Computation, 2003, Canberra, ACT, Australia, pp. 2462-2469, Vol. 4. doi: https://doi.org/10.1109/CEC.2003.1299397.
- Foderaro G., Raju V., Ferrari S. “A cell decomposition approach to online evasive path planning and the video game Ms. Pac-Man.” 2011 IEEE International Symposium on Intelligent Control, 2011, Denver, CO, USA, pp. 191-197. DOI: https://doi.org/10.1109/ISIC.2011.6045414.
- Tucnik P., Nachazel T., Cech P., Bures V. “Comparative analysis of selected path-planning approaches in large-scale multi-agent-based environments.” Expert Systems with Applications, 2018, 113, pp. 415-427. DOI: https://doi.org/10.1016/j.eswa.2018.07.001.
- Sajid Q., Luna R., Bekris K. “Multi-Agent Pathfinding with Simultaneous Execution of Single-Agent Primitives.” Proceedings of the 5th Annual Symposium on Combinatorial Search, 2012, pp. 88-96. DOI: http://doi.org/10.1609/socs.v3i1.18243.
- Saccon E., Palopoli L., Roveri M. “Comparing Multi-Agent Path Finding Algorithms in a Real Industrial Scenario.” In: Dovier, A., Montanari, A., Orlandini, A. (eds) AIxIA 2022 – Advances in Artificial Intelligence. AIxIA 2022. Lecture Notes in Computer Science, vol 13796. Springer, Cham, 2023. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-27181-6_13.
- Erdem E., Kisa D., Oztok U., Schüller P. “A General Formal Framework for Pathfinding Problems with Multiple Agents.” Proceedings of the 27th AAAI Conference on Artificial Intelligence, AAAI 2013.
- Hewawasam H., Ibrahim Y., Appuhamillage G. “Past, Present and Future of Path-Planning Algorithms for Mobile Robot Navigation in Dynamic Environments.” IEEE Open Journal of the Industrial Electronics Society, 2022, 3 (1), pp. 353-365. DOI: http://doi.org/10.1109/OJIES.2022.3179617.
- Lu Y., Huo X., Arslan O., Tsiotras P. “Incremental Multi-Scale Search Algorithm for Dynamic Path Planning With Low Worst-Case Complexity.” IEEE Transactions on Systems, Man, and Cybernetics, Part B: Cybernetics, 2012, 41, pp. 1556-1570. DOI: http://doi.org/10.1109/TSMCB.2011.2157493.
- Saffidine A., Finnsson H., Buro M. “Alpha-Beta Pruning for Games with Simultaneous Moves.” Proceedings of the National Conference on Artificial Intelligence, 2012, 1.
- Lee S. “Exploring to Learn Winning Strategy.” International Conferences Interfaces and Human Computer Interaction, Game and Entertainment Technologies, and Computer Graphics, Visualization, Computer Vision and Image Processing, 2019, pp. 377-380. DOI: http://dx.doi.org/10.33965/g2019_201906C052.
- Dam T., D’Eramo C., Peters J., Pajarinen J. “A Unified Perspective on Value Backup and Exploration in Monte-Carlo Tree Search.” ArXiv abs/2202.07071, 2022.
- Mirsoleimani S. A., Plaat A., van den Herik J., Vermaseren J. A. M. “Ensemble UCT Needs High Exploitation.” ArXiv abs/1509.08434, 2015.
- Felner A., Stern R., Shimony S. E., Boyarski E., Goldenberg M., Sharon G., Sturtevant, N. R., Wagner, G., Surynek, P. “Search-Based Optimal Solvers for the Multi-Agent Pathfinding Problem: Summary and Challenges.” Symposium on Combinatorial Search, 2021. DOI: https://doi.org/10.1609/socs.v8i1.18423.
- Khandelwal P., Liebman E., Niekum S., Scott A., Stone P. “On the Analysis of Complex Backup Strategies in Monte Carlo Tree Search.” International Conference on Machine Learning, 2016, pp. 1319-1328.
- Ou T., Cao J., Lu Y., Wang Y.-P., Wu, X. “A New Decision-Making Approach via Monte Carlo Tree Search and A2C.” 2023 3rd International Conference on Computer Science, Electronic Information Engineering and Intelligent Control Technology (CEI), 2023, pp. 204-210. DOI: https://doi.org/10.1109/CEI60616.2023.10527918.
- Silva M. A. L., Souza S. R. de, Freitas Souza M. J., Felizardo de França Filho M. “Hybrid metaheuristics and multi-agent systems for solving optimization problems: A review of frameworks and a comparative analysis.” Applied Soft Computing, 2018, 71, pp. 433-459. DOI: https://doi.org/10.1016/j.asoc.2018.06.050.
Надійшла 21.08.2024