Control Systems and Computers, N3, 2022, Стаття 4

https://doi.org/10.15407/csc.2022.03.039

Sieriebriakov A.K., Bogachuk Yu.P., Bondar S.O., Simakhin V.M. Fundamental Frequencies Contour Extraction Based on the Extended Harmonic-Percussive Source Separation. Control Systems and Computers. 2022. № 3. С. 39-52

УДК 004.383.3

Сєрєбряков А.К.пров. інженерМіжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій та систем НАН та МОН України, просп. Акад. Глушкова, 40, Київ 03187, Україна, Emailsier.artem1002@outlook.com

Богачук Ю.П., кандидат технічних наук, старший дослідник, провідний науковий співробітник, Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій та систем НАН та МОН України, 03187, м. Київ, просп. Академіка Глушкова, 40, Україна, bip47@ukr.net,

Бондар С.О., аспірант, науковий співробітник Міжнародного Науково-навчального Центру Інформаційних Технологій та Систем МОН та НАН України, пр. Академіка Глушкова 40, корпус 6, м. Київ, 03680, Україна, https://orcid.org/0000-0003-4140-7985, E-mail: seriybrm@gmail.com,

Сімахін В.М., науковий співробітник Міжнародного Науково-навчального Центру Інформаційних Технологій та Систем МОН та НАН України, пр. Академіка Глушкова 40, корпус 6, м. Київ, 03680, Україна, Thevladsima@gmail.com

ОТРИМАННЯ КОНТУРУ ОСНОВНИХ ТОНІВ НА ОСНОВІ РОЗШИРЕНОГО ГАРМОНІЙНО-ПЕРКУСІЙНОГО ПОДІЛУ ДЖЕРЕЛА

Вступ. Серед задач обробки музичних аудіосигналів особливе місце посідає проблема отримання мелодії найбільш виражених тональних компонент з музичного аудіозапису. У випадку аналізу музичної композиції задача зводиться до виділення з неї мелодійного контуру. Для її роз’язку зроблено спробу об’єднання методу медіанної фільтрації з методом оцінки значущості, для їх застосування на різних етапах аналізу вхідного аудіосигналу. Комбінація підходів використовується для отримання представлення мелодії, на основі обробки отриманих на першому етапі відфільтрованих значень.

Метою статті є отримання траєкторії -значень вхідної композиції і фільтрація відповідних цій траєкторії гармонік, які разом є представленням мелодії.

Результати. Запропонований метод є перспективним для застосування в системах обробки аудіосигналів для виділення мелодії та її подальшого перевикористання.

Висновки. Використане у підході розкладання спектру композиції, засноване на тенденції розподілу утворюючих її музичних звуків, дозволяє ефективно відбирати мелодійні контури від немелодійних контурів. Незважаючи на це, існує потреба в подальших дослідженнях стосовно моделі розподілу гармонійно-перкусійних характеристик відносно одне одного. Така модель має бути розширена евристиками для більш точної фільтрації різних мелодійних ліній поліфонічної музики.

Завантажити повний текст в PDF (англійською).

Ключові слова: мелодія, гармонійно-перкусійний поділ джерела, траекторія частоти основного тону, аудіосигнал, медіанна фільтрація, оцінка значущості, музичний тон, нота, основний тон, гармоніка, мелодійна лінія, мелодійний контур, віконне перетворення Фур’є, логарифмічна шкала частот, гармонійна сумація.